Het leerwerktraject tot medewerker klantcontact

Als werkgever wilt u niets liever dan gemotiveerde en loyale werknemers die een warme relatie op weten te bouwen met klanten, potentiële klanten, gasten en relaties. Kunt u die moeilijk vinden en wilt u een stap zetten in sociaal ondernemen? Laat ons uw toekomstige medewerker opleiden tot waardevolle klantcontactmedewerkers die uiteindelijk aan de slag kunnen in functies als baliemedewerker, contact center medewerker en salesondersteuner voor telefonische dienstverlening.

Zo verloopt het traject
Wij stellen één of meerdere kandidaten aan u voor en bij een match starten we het leerwerktraject op. Het betekent dat de kandidaat meteen bij u in de organisatie aan de slag gaat voor minimaal 20 uur per week. De kandidaat gaat daarnaast 1 dag per week naar school in eigen tijd en volgt de mbo niveau 3 opleiding ‘Waardevol Klantcontact’ dat is opgezet door Ocaro in samenwerking met mboRijnland. Het totale traject duurt een jaar en in die periode krijgt uw nieuwe medewerker de nodige persoonlijke coaching, op de werkvloer door één van uw medewerkers of extern. Hierna kan de medewerker volledig bij u in
dienst treden.

Financieel aantrekkelijk
De eerste twee maanden dat de kandidaat in uw organisatie werkt, vallen onder de zogenoemde proefplaatsing met behoud van uitkering. Het betekent dat u nog geen kosten hoeft te betalen voor het werk dat er wordt verricht. Na deze periode betaalt u een salaris dat past bij het niveau van de kandidaat en uiteraard voor minimaal 20 uur per week. De kosten voor de opleiding worden volledig door ons betaald.

Dit levert dat op

  • Inspelen op tekort aan klantcontactmedewerkers.
  • Geen opleidingskosten voor u omdat die door WSP Midden-Holland wordt betaald.
  • Persoonlijke coaching voor de kandidaat, zo nodig op de werkvloer.
  • Hoge loyaliteit van medewerkers en minder uitstroom tot gevolg.
  • U geeft hiermee betekenis aan inclusief ondernemerschap. Het betekent dat u helpt om meer mensen aan het werk te (blijven) helpen in Midden-Holland.

Dit vraagt het van de organisatie

  • U stelt één van uw medewerker aan als persoonlijke coach die de eendaagse coachopleiding volgt bij Ocaro. Zo nodig kunt u ook voor een externe coach kiezen.
  • U zorgt ervoor dat de kandidaat ingewerkt wordt.

Contact
Kijk op deze pagina, zoek de persoon die verantwoordelijk is voor ‘zakelijke dienstverlening’ en neem contact op.

Informatie
De flyer voor werkgevers vindt u hier: Hospitality Heroes werkgevers
De flyer voor kandidaten vindt u hier: Hospitality Heroes kandidaten